Taze Dökülmüş Betona Ayak Bastı

19 Eylül 1873: Tarihte bugün ilk kez bir adam, taze dökülmüş betona ayakkabısıyla basarak tarihe iz bıraktı.

Daha önceleri gerek sahilde kuma ayak basmak suretiyle olsun, gerek ayağı boyaya sokup taşa basmak suretiyle olsun, tarihe iz bırakmak için yapılan çeşitli yollar vardı. Fakat ne yazık ki bu yollar o kadar da kalıcı değillerdi, bir süre sonra tarihten siliniyorlardı.

Fakat daha sonra, çimento keşfedildi ve daha sağlam, daha kalıcı bir yapı malzemesi geliştirilmiş oldu.

Amerikalı devlet memuru Jack Nicky, o gün belediye binasından çıkmış evine doğru yürümekteydi. Kasvetli bir hava vardı, sanki keşişleme öncesi sessizlik gibiydi.

Yolunun üzerinde büyük bir bankanın yeni binasının inşaatı vardı. Tamı tamına 6(altı) katlı olacak olan bu görkemli bina, son teknoloji kullanılarak üretilmekteydi.

Binanın kaba inşaatı bitmiş, iç dizaynı ve çevre düzenlemesi yapılmaktaydı. Binanın önündeki kaldırımlar, son moda çimento kullanılarak yapılmaktaydı. Taze çimento dökülüyor, sonra da kuruması bekleniyordu.

Daha önce hayatında taze dökülmüş beton görmemiş olan Jack, çabuk adımlarla evine doğru yürümeye devam ediyor, bir yandan da içinden müdürüne küfür ediyordu. Bugün yine onu çok çalıştırmıştı.

Böyle içinden küfürler ede ede yürürken, bankanın inşaatına vardı. Ama gözüne hiçbir anormallik çarpmadığı için, hiç istifini bozmadan yürümeye devam etti. Derken, ayağı bir bataklığa girmiş gibi oldu!

Neye uğradığını şaşıran Jack, aslında tarihi bir hamle yaptığının farkında değildi! Ayağı, taze dökülmüş betona basmıştı! Ama bir anormallik olduğunu fark edince, hemen çabuk bir hamleyle kendisini kenara attı.

Bir ayakkabısına, bir de ayak bastığı yere baktı. Bir küfür bastı, neye bastığını anlamasa da onu oraya koyana küfür ede ede yoluna devam etti. Ne yazık ki, ayak izinin orada uzun süre kalacağını bilmiyordu.

Jack'in ayak bastığı yer daha sonra kurudu ve ayak izi orada yıllarca kaldı. Ama onu ilk fark edenler, inşaat işçileri oldular. İlk gördüklerinde onlar da bastılar küfürü, fakat daha sonra bu iz kendilerine çok çekici gelmeye başladı. Sanki kendileri de aynı şeyi yapmak zorundaymışlar gibi hissediyorlardı. Bir gücün kendilerini çektiğini hissediyorlardı.

Ve 2 ay sonra alt sokaktaki bir alışveriş merkezi inşaatında ikinci bir ayak izine rastlandı! Daha sonra şehir merkezindeki cami inşaatında bir başka ayak izi görüldü. Derken, önce Amerika'da, sonra dünyanın dört bir yanında betonlarda ayak izlerine rastlanmaya başlandı. Hatta bir süre sonra, köpek ve kedi ayak izleri bile görüldü kimi yerlerde.

Bu yeni oluşan akım kendisine çok fazla temsilci buldu. Daha sonra kimi psikologlar, bu hareketlerin sebeplerini araştırarak insanın bilinçaltına dair yeni bulgular keşfettiler ve bunları insanlığın faydasına sundular. Kimi rehabilitasyon merkezlerinde, taze dökülmüş betona hastaların ayak basmaları sağlanarak tedavileri gerçekleştirildi. Los Angeles'ta ünlülerin ayak izlerinin bulunduğu bir bulvar açıldı.

Ama ne yazık ki o ilk ayak izini kimin yaptığını bazı ünlü tarihçiler ve araştırmacılar dışında kimse bilmedi ve Jack Nicky isimli o saygın şahsiyet tarihte kayboldu sanıldı. Taa ki tarihe damga vurduğu hareketin 137. yılında biz açıklayana dek. Teşekkürler Jack, seni hiç unutmadık!
FriendFeed ile Paylaş

6 yorum:

мєltєм dedi ki...

ahaha:D bide bu akım başkalaşıp sopayla yazı yazılmaya falan da başlandı. işte liselim, seni seviyorum, şafak 143 falan gibi:D

son kıllanma tarihi dedi ki...

olmuş mu bu sefer?=P

siminya dedi ki...

bence ilginç bişey söylüycem. blogunu 4-5 gündür okuyordum sık kullanılanlara eklemiştim hatta millete önereyim orjinal blog buldum diye seviniyordum bugün baktım beni takip etmişin şaşırdım :) önce bi işkillendim acaba okuduğumu mu anladı? izimimi sürdü? bişeymi diyecek? diye haha yani işte böyleyken böyle

son kıllanma tarihi dedi ki...

aslında yok yere işkillenmemişsin(nedense hep bu kelimeyi çok fazla kişi bilmezmiş gibi düşünürdüm=P), vardır öyle huylarım insanları takip ederim falan=P ip adresi falan derler ya=D
ben senin blogunu çok daha önceleri keşfetmiştim aslında, ama geçen gün tekrardan keşfettim, baktım ki takipe eklememişim, hemen ekledim=) bayılıyorum bloguna!
ya senin gibi birisinden bu iltifatları duymak var ya harika bir şey! sen sık kullanılanlara eklemişsin, blogumu orijinal bulmuşsun ve millete önermeye kalkışmışsın!!! ben hakkaten yavaş yavaş güzel bir şeyler yaptığıma inanmaya başlıyorum=)
çok teşekkür ederim=)

kitap gibi kız dedi ki...

bu seferki yazın gerçekten çok orjinal olmuş.

son kıllanma tarihi dedi ki...

teşekkür ederim=) denizden çıkan baba hüsranından sonra daha dikkatliyim, daha azimli çalışıyorum=P

Yorum Gönder