Turiste Türkçe Yol Tarif Eden Adam

22 Temmuz 1927: Tarihte bugün ilk defa bir Türk vatandaşı, ülkesine gelen bir turistle tane tane ve bağırarak sanki turist anlayacakmış gibi Türkçe konuştu .

Eminönü'nde kaçak parfüm satan Emin Bey, ilkokul terk bir Türk vatandaşıydı. Yabancı dili hiç yoktu, ama vücut dilini iyi kullandığını söylerdi hep. 1870 tarihinde bugün, yine Eminönü'nde satış yaparken, Alman bir turist kendisine yaklaşarak "Wie kann ich nach Dolmabahçe Sarayiii gehen?" diye sordu. Kelimelerden sadece Dolmabahçe Sarayı'nı anlayan Emin Bey, nasıl tarif edeceğini düşünmeye başladı. Yabancı dili yoktu, ama turist ülkeye para kazandırmak demekti, o yüzden turiste yardım etmeliydi.

O anda ilginç bir şey oldu. Durup dururken Emin Bey tane tane, yavaşça, ve bağıra bağıra bozuk bir Türkçe'yle yolu tarif etmeye başladı. "SEEEEENNNNN, (eliyle karşısını göstererek)BÖYLE DÜMDÜÜÜÜZZZZZZ, GİDİYOOOORRRRR. KIYIYI TAKİP EDİYOOOORRRRRR. AMA SARAY UZAAAAKKKK!!! (yorulmuş gibi taklit yaparak)SEN BÖYLE YORULMAK. SEEEEEN EN İYİSİİİİİİ AT ARABASINAA BİNMEEEKKKKK. DIGIDIIIKKK DDIGIDIIIIKKKK!!!! KABATAŞ'I GEÇİNCEEEE, GÖRCEN ZAAATEEENNN, (eliyle büyük işareti yaparak)SAĞDA KOCAMAN SARAAAYYYYY!!". Sanki yabancı dilde konuşuyormuş gibi büyük bir şevkle anlatıyordu, ve bir o kadar da ciddi.

Neye uğradığını şaşıran Alman turist, bir tarihe tanıklık ettiğini o anda bilmiyordu. Biraz korkmuştu ve uzaklaşmak istiyordu. Sevimli ve güler bir yüz ifadesi takınmaya çalışarak "Tişkür edeğiimmm" dedi ve adamın gösterdiği yöne doğru gitti, Dolmabahçe Sarayı'nı da buldu. Emin Bey ise, ülkesine yaptığı büyük hizmetten dolayı gururlu bir şekilde işine devam etti. Olaya şahit olan diğer insanlar ise, Emin Bey'in bu inanılmaz hareketini hiç unutmadılar, ne zaman bir turistle karşılaşsalar onlar da aynı şekilde bağıra bağıra bozuk bir Türkçe konuşarak turistlere yardımcı oldular. Ülkemizin bugün bir turizm cenneti olmasını sağlayanlar, işte Emin Bey ve onun izinden gidenlerdi.
FriendFeed ile Paylaş

8 yorum:

Enchanter dedi ki...

çok keyifli yazılar. yorum için teşekkür ederim...

son kıllanma tarihi dedi ki...

nazik yorumunuz için ben teşekkür ederim. blogunuzun takipçisiyim:)

Adsız dedi ki...

gollum....bu yazıyı okurken aklıma geldi istanbuldayken sorduğum adresi yanlış tarif eden çok insan oldu...herhalde insanı uyuz eden bir görüntüm var o yüzden...ama en azından yanlış adresi bağırmadan ve düzgün bir şekilde tarif ediyorlar saolsunlar:)

Adsız dedi ki...

yolda 'okey işareti' yapan polonyalıları arabaya alıp , yol ayrımına gelince , kağıda yol düzergahı çizip , türkçe tarif eden adam.hıhı. benim babam B)onu seviyorum.

son kıllanma tarihi dedi ki...

süpermiş=))) ben de çok takdir ediyorum=)

kitap gibi kız dedi ki...

komedi ya süper atıyorsun. tuttum seni

son kıllanma tarihi dedi ki...

evet kabul ediyorum biraz daha şımardım=P

Adsız dedi ki...

sen at recep.

Yorum Gönder